Ολοκληρώθηκε με επιτυχία από τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά η επισκευή του αξονικού συστήματος σε δεξαμενόπλοιο τύπου Suezmax, μήκους 274.2 μέτρων και πλάτους 50 μέτρων, ολικής χωρητικότητας 150,000 τόνων.
Τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά ανέλαβαν την σύνθετη και απαιτητική εργασία επισκευής καθώς το πλοίο έφτασε στο ναυπηγείο με αδυναμία περιστροφής τελικού άξονα στη χοάνητου ελικοφόρου. Η επισκευή αφορούσε στην εξάρμοση της προπέλας, του κατεστραμμένου (μη εύχρηστου) τελικού άξονα, του ενδιάμεσου άξονα καθώς και την χοάνη του ελικοφόρου άξονα. Στη συνέχεια, έγινε προσαρμογή της προπέλας σε καινούριο τελικό άξονα (blue-fit), ευθυγράμμιση καινούριας χοάνης ελικοφόρου άξονα και επανατοποθέτηση του αξονικού συστήματος. Κατά την διάρκεια του δεξαμενισμού του πλοίου ολοκληρώθηκαν όλες οι εργασίες πενταετίες εντός χρονοδιαγράμματος.
Αξιοσημείωτο είναι ότι το πλοίο τύπου Suezmax είναι το μεγαλύτερο που μπορεί να φιλοξενηθεί σε δεξαμενή στην Ελλάδα, και τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά είναι το μόνο ναυπηγείο που μπορεί να αναλάβει τέτοιες επισκευές λόγω του μεγέθους της Δεξαμενής Νο.4 (335 x 54 μέτρα), του εξειδικευμένου προσωπικού, εγκαταστάσεων και εξοπλισμού.
Η ολοκλήρωση αυτής της μοναδικής και πολύπλοκης εργασίας επιτεύχθηκε αποκλειστικά από το προσωπικό των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, με την πιστοποίηση από την κατασκευάστρια εταιρεία του αξονικού συστήματος. Η εξειδικευμένη γνώση και αφοσίωση των Μηχανικών και του Εργατοτεχνικού προσωπικού έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στην επιτυχή αποπεράτωση του έργου, και απέδειξαν ότι διατηρούν την τεχνογνωσία τους από τα ειδικά έργα που έχουν αναλάβει διαχρονικά. Με την επιτυχημένη ολοκλήρωση αυτού του έργου επιβεβαιώνεται η ηγετική θέση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά στον τομέα των σύνθετων ναυπηγικών επισκευών. Αυτή η επιτυχία ενισχύει τη δέσμευση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά για αριστεία και ποιότητα.
Skaramangas Shipyards completes successfully and on time the alignment of the stern tube and shaft system on a Suezmax tanker.
Skarmangas Shipyards has delivered to her Owners, on time, a 274.2-meter Suezmax tanker after extensive repairs to her shafting system. The 50-meter-wide vessel arrived at the shipyard with her tail shaft seized in the aft stern tube bush.
The repair involved the removal of the seized shaft and original stern tube along with the intermediate shaft and bearing. The tail shaft, stern tube, stern tube bushes and intermediate bearing were all replaced with new ones. The original 42 ton propeller was blue-fit on the new tail shaft. The new stern tube was realigned to the flywheel along with the bushes and intermediate bearing.
During her stay at Skaramangas the vessel also completed all required works for her 3rd special survey. After delivery the vessel underwent successful sea-trials.
This repair establishes Skaramangas Shipyards as a go to shipyard in the Med for laborious repairs on large vessels requiring highly skilled workforce and facilities to match. Skaramangas Shipyards, located in Pireaus area, holds one of the largest dry docks in Eastern Med (335m length, 54m wide) capable of accommodating Suezmax tankers. Following its privatization, Skaramangas Shipyards, is back in the ship repair business and so far, has hosted more than 17 vessels of various types and sizes.